MAREK SINGER: PO ROCE FUNGOVÁNÍ PRIMA+ KONEČNĚ VÍME, JAK BUDOVAT A SMĚŘOVAT VOD SLUŽBU
Navzdory nepříznivému vývoji české ekonomiky a makroekonomických dat Česka velcí televizní hráči hlásí příznivý vývoj svého byznysu. Jak v roce 2023, tak i podle prvních výhledů na letošní rok. "Za celý televizní trh, obecně zhodnoceno, loňský rok byl dobrý rok. Pokračoval zájem o TV reklamu, což je pro nás základní zdroj příjmů. Viděli jsme mírný růst," uvedl dlouholetý ředitel Prima Group Marek Singer v novém dílu podcastu První liga.
Co v této epizodě První ligy uslyšíte
- Jaký byl podle ředitele Primy rok 2023 pro celou TV branži
- Jak reklamní zadavatelé reagují na aktuální ekonomický vývoj Česka a na cenové podmínky Primy
- Kterými směry se v obsahu (dramatické seriály, dokumenty) hodlá Prima vydat
- Jak daleko je vývoj nástupce seriálu ZOO
- Proč odešel Roman Mrázek z pozice programového ředitele Primy a jaké zadání dostala jeho nástupkyně Alex Ruzek
- Jak Primě dopadl byznysově rok 2023
- Jak televize sleduje turbulence kolem TV Barrandov a zda má zájem o koupi zadlužené stanice
- Jak Prima naloží s třemi zabukovanými vysílacími pozicemi, na kterých momentálně nevysílá
- Jak je Marek Singer spokojený s dosavadním fungováním streamovací platformy prima+
- Které novinky chystá Prima v terestrice a ve VOD
Poslechněte si kompletní rozhovor.
Apetýt reklamních zadavatelů podle něj na základě uzavřených ročních smluv pokračoval i v lednových týdnech 2024. A to i navzdory znatelnému zdražení ceny reklamy primáckého mediazastupitelství Media Club. "Přesto zájem zadavatelů nepoklesl, zatím jsou první měsíce letošního roku nad očekáváním. Samozřejmě, reklamní trh má vždy zpoždění za vývojem ekonomiky. Podle všech předpokladů by reklamní trh v televizi a rádiích měl být postižený inflací a posledním vývojem HDP v České republice. A není," uvedl Singer.
Z hlediska televizních konzumentů podle Singera pokračovaly trendy, které začaly v předcovidové době, to znamená především přeliv diváků z lineární televize do segmentu VOD (Video in Demand). Rovněž se objevují první příklady využití AI v televizním byznysu, například v některých procesech ve zpravodajství (kontrola, korekce textů atd.) nebo v dabingu. V následujících dvou až třech letech Singer očekává využití AI i ve vytváření videa, což by mohlo zlevnit například výrobu seriálů.
V obsahu pokračují sázky na prémiové seriály, velké show, podle ředitele Primy se navíc vrátil specifický TV fenomén z přechozích let. "Prima byla vždy domovem pro dlouhoběžící seriály jako ZOO, Slunečná atd. Určitou dobu to vypadalo, že naše konkurence na Nově půjde jinou cestou. Myslím si, a je toho vidět z toho, co teď dělají, že se rozhodli, že tato cesta ale pro televizního diváka má smysl. Takže jsme se opět vrátili do souboje, který se naposledy konal mezi Ordinací a Slunečnou, vrátili jsme se do souboje, kdy mezi sebou v úterý a ve čtvrtek soupeří dlouhoběžící seriály. Je vidět, že pro diváky je důležitá relaxační role televize, že u ní odpočívají, a přesně k tomu jsou dlouhoběžkové seriály," upozornil Singer.
Druhá komerční televize tak bude pokračovat v investicích jak do "nekonečných" seriálů, tak i úžeji vymezených, například kriminálních, true crime nebo komediálních titulů. "Prima se nyní více soustředí na seriály, které jsou souhrnně označovány jako tzv. feel good, nebo lehce humorné, odpočinkové. Protože to je to, co diváci od komerční televize očekávají. To je příklad našich pondělníků, které jsme nyní rozjeli se seriály Malá velká liga a Zalez do spacáku," komentoval Singer.
K znatelnému pohybu dochází v segmentu internetových seriálů. Po ročním fungování streamovací platformy Prima+ má stanice k dispozici velké množství dat a poznatků, které věci fungují a které ve VOD nenašly potřebný ohlas nebo zásah cílové skupiny (například "ulítlé" série určené hlavně pro mladé publikum). Management Primy tak dal dohromady aktualizovaný několikaletý rozvojový plán Prima+, který bude stavět na nově získaných zkušenostech.
Prima Group, která kromě televize zahrnuje i rádia, širokou rodinu webů, eventů nebo printových magazínů, podle něj pokračuje v budování velké mediální skupiny. Nevyhýbá se přitom ani případným nákupům na mediálním trhu, byť ten přístup je hodně obezřetný. "V každém segmentu, ve kterém fungujeme, tak pokud by se naskytla příležitost k zajímavé akvizici, tak proč bychom se na ní nepodívali. To je jasné. Na druhou stranu, na trhu probíhá a bude probíhat relativně hodně konsolidačních pohybů. A netýká se to jen zavedených hráčů, ale přijdou i noví hráči. Nejsem úplně příznivcem toho, kupovat si podíl na trhu za prémiovou cenu. Je třeba se dívat za horizont jednoho roku dvou let a vidět jakou hodnotu potenciální akvizice budou mít," naznačil Singer.
Zdroj: borovan.cz