TELEVIZNÍ A AUDIO SPOLEČNOSTI SE SHODLY NA PĚTI PRIORITÁCH, KTERÉ JSOU KLÍČEM K ÚSPĚCHU V BUDOUCÍM MEDIÁLNÍM PROSTŘEDÍ
Nová charta mediálního odvětví popisuje kolektivní ambice a společné závazky multiplatformních televizních a audio společností po celém světě.
Mezinárodní asociace Egta, sdružující multiplatformní televizní a audio společnosti, s radostí představuje svou chartu odvětví. V její 50leté historii jde o významný milník. Tento význačný dokument jednomyslně přijalo 180 společností na více než 40 trzích. Představuje vizionářský plán pro trvalý úspěch multiplatformní televize a audia v dnešním rychle se vyvíjejícím mediálním průmyslu.
Kolektivní vize pro multiplatformní televizi a audio
Charta odvětví asociace Egta představuje jménem multiplatformních televizních a audio společností po celém světě jednotnou vizi a společný závazek. V éře rychlé transformace a fragmentace médií jsou členové Egta odhodláni sebejistě a cílevědomě vést odvětví kupředu.
Charta se zaměřuje na pět priorit, které jsou pro multiplatformní televizní a audio společnosti klíčové, aby v budoucím mediálním a reklamním prostředí prosperovaly:
Oficiální vyhlášení: Otevřená výzva ke spolupráci
Charta odvětví asociace Egta byla jednomyslně přijata na letošní výroční valné hromadě a minulý týden byla vyhlášena během summitu ředitelů a vrcholových manažerů v Londýně u příležitosti 50. výročí asociace Egta.
Egta vyzývá všechny partnery v odvětví, kteří sdílejí stejné hodnoty a ambice, aby se spolu s ní vydali cestou transformace. Sjednocením klíčových priorit chce Egta podpořit spolupráci, která stimuluje dlouhodobý růst a udržitelnost pro multiplatformní televizní a audio společnosti.
„Oslava 50. výročí asociace Egta si žádala symbolické a smysluplné iniciativy. Nezbytným prvním krokem bylo nové vymezení Egta jako mezinárodní asociace multiplatformních televizních a audio společností. Stanovení a odsouhlasení pěti klíčových prioritních oblastí, v nichž soustředíme síly, sladíme definice, standardy a ambice, a výzva ke spolupráci v celém odvětví s jasně definovanými cíli pro nás představovaly zřejmý a zásadní krok, který musíme udělat. Jako oborová organizace jsme na tento výsledek hrdí a doufáme, že všichni můžeme jako partneři přispět k budoucímu úspěchu našeho sektoru.”
Katty Roberfroid, generální ředitelka Egta
Lídři v odvětví chartu podporují
Vize a cíle představené v této chartě vznikaly prostřednictvím řady pracovních skupin s cenným přispěním lídrů v odvětví a vrcholových manažerů mediálních společností, kteří se podělili o své hodnotné odborné znalosti. Chartu podporují všechny členské společnosti Egta a stejně tak Global TV Group nebo World Radio Alliance.
Chartě odvětví vydané asociací Egta vyjádřili nadšenou podporu i odborníci a ideoví lídři z různých trhů a podělili se o své názory na chartu a jejích pět klíčových priorit – viz citace níže.
„Žijeme v době nadbytku a někdy i chaosu. Naše média teď mají mnoho podob, dostupných kdykoli a na jakémkoli zařízení. Některé digitální platformy by se rády etablovaly jako mediální obchody, aniž by přijaly jakoukoli redakční odpovědnost a přispěly k tvorbě a produkci spolehlivých a ověřených zdrojů informací. My máme tuto občanskou povinnost vepsanou v DNA a zůstáváme jí věrní.
Proto věříme, že je zásadní, abychom zopakovali, co nás odlišuje, jaké hodnoty nás pohánějí kupředu a jaké přínosy tyto hodnoty přinášejí podnikům našich klientů. Tato charta je zároveň náš plán – v době konvergence médií se musí naše odvětví zabývat optimalizací rozsáhlého herního pole pro audio a video, aby pro naše klienty dobře fungovalo. K tomu potřebujeme mít správné klíčové ukazatele výkonnosti a být zcela transparentní.”
Laurent Bliaut, prezident a zástupce generálního ředitele Egta, TF1 Publicité, Francie
„Televize a rozhlas jsou v našem odvětví dlouhodobě prověřenými médii a my chceme v tomto dědictví pokračovat. Stávají se z nás multiplatformní subjekty, které obsáhnou lineární vysílání, streamování, masový zásah a cílení podle dat, což přináší příležitosti i složité situace. Televize a rozhlas i přes nové konkurenty a nárůst pečlivé kontroly výdajů na reklamu nadále nabízejí zadavatelům reklamy všech forem a velikostí bezkonkurenční výhody. Díky spolupráci mezi trhy můžeme těmto výzvám otevřeně čelit a charta asociace Egta je proto zásadní iniciativou pro sladění našich standardů, hodnot a ambicí. Z celého srdce tuto chartu podporuji a společně se všemi partnery, kteří ji přijmou, můžeme vytvořit a vytvoříme cestu k inovaci, růstu a udržitelné budoucnosti multiplatformní televize a audia.”
Jamie West, nezávislý konzultant a bývalý zástupce generálního ředitele Sky Media ve Velké Británii
„Charta asociace Egta je účinný kolektivní počin. Zdůrazňuje společnou vizi silných stránek a závazků našich audiovizuálních médií. Odráží společné výzvy a zároveň symbolizuje naše kroky z hlediska inovace i naši touhu společně vytvořit nejlepší nabídku pro značky a inzerenty.”
Cécile Chambaudrie, prezidentka NRJ Global
Vytváření kvalitních zážitků
„Ve společnosti Paramout maximalizujeme sílu prémiového obsahu, jedinečného globálního měřítka a odborných zkušeností, abychom svému publiku a inzerentům poskytovali zážitky nejvyšší kvality. Naše platformy jsou pro značky bezpečné a dodržují vysoké tvůrčí a obchodní standardy a pomocí originálních a na míru šitých řešení plní stále vyšší očekávání diváků i obchodní cíle značek.”
Lee Sears, prezident pro prodej reklamy na mezinárodních trzích, Paramount, USA
„Vývoj televize do multiplatformního, lineárního a streamovacího světa je fascinující a poskytuje divákům větší obsah, intenzivnější zábavu a lepší informace a inzerentům nabízí rozšířené příležitosti a neuvěřitelné, bezpečné kontexty pro své značky. Jako odvětví v tomto rychle se vyvíjejícím světě tuto chartu vítáme s nadšením, abychom svým klientům, technologickým partnerům a regulátorům ukázali svůj závazek k pevnější spolupráci, inovaci a vedení.”
Fabrice Mollier, prezident, CANAL+ Brand Solutions, Francie
Zdokonalování měření
„Televizní podniky po celém světě investují obrovské sumy peněz do vytváření optimálního prostředí pro reklamu. Tyto investice přinášejí divákům vysokou hodnotu, zajišťují výsledný vysoký podíl plně zhlédnutých televizních reklam, vytvářejí cenné signály, které stimulují důvěryhodnost pro značky, a zajišťují počet diváků nutný pro účinný masový zásah. Měření sledovanosti je prostředek k vyjádření hodnoty těchto investic pro inzerenty, a jak se televize vyvíjí, musí se vyvíjet i její měření. Charta odvětví asociace Egta je důležitý dokument. Obsahuje společnou ambici televizních společností po celém světě, aby měření nejen drželo krok se změnami, ale zároveň, a to je zásadní, nadále odráželo a vyjadřovalo hodnotu vytvořenou pomocí investic do zajištěného, vysoce kvalitního prostředí pro inzerenty.”
Matt Hill, ředitel pro výzkum a plánování, Thinkbox, Velká Británie
„Zdokonalování měření je zásadní pilíř této charty odvětví. Proč? Protože přesné a srovnatelné měření zůstane klíčem k získání místa v mediálním mixu inzerenta. Rozhlas a televize mají ověřené výsledky a my budeme pokračovat v prosazování auditů transparentnosti a nezávislosti, abychom poskytli přesný a důvěryhodný pohled na vliv každé platformy, a podpořili tak lepší výsledky kampaní.”
Jan Isenbart, ředitel výzkumu, ARD Media, Německo
Optimalizace nákupních procesů
„Jako rozhlasový marketér se zaměřujeme na průběžnou optimalizaci nákupního procesu. Pomocí cílených zlepšení usilujeme o zvýšení efektivity, snížení nákladů a neustálé zvyšování kvality. Spoléháme na inovativní technologie a datová řešení, abychom svým zákazníkům poskytli bezproblémovou nákupní zkušenost prvotřídní kvality. Chceme-li toho dosáhnout v celém odvětví – a to i za národními hranicemi – potřebujeme sdílet informace a standardy, abychom se my i naši poskytovatelé služeb mohli nadále vyvíjet. Rozhlas/audio musí zůstat snadno dostupným veřejným sdělovacím prostředkem a musí se nadále úspěšně prosazovat v konkurenci mezi mediálními žánry.”
Andreas Lang, generální ředitel, Studio Gong, Německo
Účast a propagace ESG
„Evropští televizní a rozhlasoví marketéři jsou již dlouho základním pilířem našich demokratických sociálních a společenských hodnot, protože uznávají a plní svou mediální odpovědnost. Tento smysl pro povinnost je třeba posilovat a rozšiřovat, a to nejen kvůli narůstajícím regulatorním požadavkům, ale také kvůli různým rozkladným sociálním signálům. Pět priorit nové charty odvětví asociace Egta nyní řeší klíčové výzvy současných požadavků na udržitelnost v oblasti vzdělávání o ESG, transparentnosti, dopadu a spolupráce a poskytuje vynikající základ pro další kroky.”
Steffen Johann Hubert, vedoucí pro udržitelnost, Seven.One Media, Německo
Prokazování dopadu a účinnosti
„Mediálním značkám poskytujeme na míru šitá řešení, inovace a spolupráci a svým členům zajišťujeme efektivitu. Zaměřujeme se na dodávání poznatků vycházejících z dat, které podporují komerční cíle, a to zejména tím, že průběžně zdůrazňujeme význam měřicích nástrojů a podporujeme spolupráci v odvětví s ohledem na budoucnost. V neposlední řadě díky zaměření na ESG propagujeme odvětví s větší inkluzí, které je šetrnější k životnímu prostředí, a upřednostňujeme udržitelnost, odpovědnost a rozmanitost.“
Stella Litou, generální ředitelka Pro Plus a RTL, Chorvatsko
O asociaci Egta
Egta je mezinárodní asociace sdružující multiplatformní televizní a audio společnosti a zastupuje více než 180 členů na více než 40 trzích. Členy Egta jsou multiplatformní televizní a audio společnosti, které působí na pomezí tradiční televize a rozhlasu a digitálních video a audio platforem. Multiplatformní televize a audio spojují lineární služby a služby na vyžádání na všech obrazovkách a platformách.
Posláním asociace Egta je umožnit členům vzkvétat a růst díky propojení diváků a služeb se značkami a přispět k vytváření zdravého a udržitelného mediálního průmyslu. Egta je pro své členy i širší odvětví centrem pro sdílení znalostí a inovaci. Díky jedinečné síti odborníků podporuje spolupráci a zapojuje do činnosti tvůrce strategií a postupů a posouvá odvětví kupředu pomocí porovnávání s referenčními hodnotami, sjednocování standardů a spolupráce.
Egta slaví 50 let
Egta letos slaví 50. výročí – půl století odolnosti, spolupráce a pokroku a příležitost k zamyšlení a změně do budoucna. Byla založena v roce 1974 jako Evropská skupina televizních inzerentů (European Group of Television Advertisers) a zažila obrovský růst a transformaci. Dnes je členem Egta více než 180 multiplatformních televizních a audio společností z celé Evropy i zemí za jejími hranicemi. V loňském roce se k její síti připojilo 12 nových členů.
U příležitosti 50 let vývoje a růstu Egta nedávno představila novou, svěží vizuální identitu, která odráží dynamické mediální prostředí rozmanité členské základny. Rebranding zahrnoval nové logo, slogan, definici, deklaraci poslání a vizuální identitu a nechybělo ani spuštění zcela nových webových stránek v novém svěžím vzhledu a stylu.
Další zdroje:
Egta: Webová stránka
Egta: Seznam členů
Charta odvětví: Webová stránka
Charta odvětví: Dokument v PDF
Charta odvětví: Toolkit (včetně verze v PPT, editovatelných souborů, fontů, obrázků a aktiv značky)
Kontaktní osoba pro média:
Warren O’Donnell
Communications and Marketing Manager
Egta, 34 Rue Washington, box 2, 1050 Ixelles, Brusel
+ 32 2 290 31 38 | warren@egta.com | LinkedIn