VÝZNAMNÉ MEDIÁLNÍ ORGANIZACE OSLAVUJÍ DŮVĚRYHODNOST TELEVIZE PŘI PŘÍLEŽITOSTI SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE


Evropská vysílací unie (EBU), Asociace komerčních televizí v Evropě (ACT) a egta, sdružení televizních a rozhlasových mediazastupitelství, oslavují důvěryhodnost televize při příležitosti Světového dne televize (21. 11.) vyhlášeného Organizací spojených národů.
I letos vytvořily tyto tři organizace třicetisekundový videoklip podtrhující roli, kterou televize coby poskytovatel důvěryhodného obsahu ve světě hraje. Video se bude vysílat 21. listopadu v Evropě, Asii, Kanadě, USA a Austrálii. Diváci, kteří chtějí vyjádřit své sympatie k televizi, mohou 21. listopadu používat na sociálních médiích hashtagy #WeloveTV a #WorldTVDay.
Video klade důraz na skutečnost, že dnes více než kdykoli předtím hraje důvěryhodnost televize ústřední roli v našem každodenním životě, protože diváky informuje o nejnovějších událostech z domova i ze zahraničí a obrací pozornost světa na to podstatné. Redakční odpovědnost, pravdivé reportáže, nejkvalitnější obsah, nejbezpečnější prostředí a spolehlivý, nezávislý systém měření tvoří DNA televize. To z ní činí médium vhodné pro špičkový obsah a naprosto bezpečné prostředí pro zadavatele reklam na jakémkoli přístroji.
Nedávné studie prokázaly:
· že míra důvěry v tradiční média napříč Evropou roste vzhledem ke zvyšujícím se pochybnostem o pravdivosti toho, co lidé vidí a čtou na internetu. V 70 % z 33 zkoumaných zemí lidé uvedli, že mají tendenci televizi věřit a v 11 zemích, že je TV dokonce nejdůvěryhodnější médium.1
· že reputace prostředí tradičních médií je prokazatelně odolnější než pověst platforem sociálních médií a prostředí výlučně internetových zpravodajství, a to zejména z důvodu rozsahu zpráv. Na všech trzích se televize pokládá za druhé nejdůvěryhodnější médium (hned po novinách a časopisech), jehož zdrojům informací věří 69 % spotřebitelů. 2
· že v prostředí vzrůstajících obav z falešných zpráv televizi považují za nejdůvěryhodnější zdroj všechny demografické skupiny. Například Kanaďani zhlédnou 101 milionů hodin televizních zpráv týdně. 3
· že televize je pevně zakořeněnou součástí života lidí ve Velké Británii, a právě televizní reklama u diváků vzbuzuje největší důvěru a emoce(konkrétně 42 % a 58 % populace starší 15 let).4

Tyto studie týkající se důvěryhodnosti a mnoho dalšího jsou k nahlédnutí ve specializované sekci na webových stánkách Světového dne televize.
ZDROJE
1: EBU na základě Eurobarometer 86, EBU Media Intelligence Service, Trust in Media (2017)
2: Kantar - Trust in News (2017)
3: ThinkTV - Concern for Fake News- nlogic, OmniVu, Total Canada (2017)
4: UK, Ipsos/ThinkBox: Attitudes to, and use of, media, technology and advertising (2016)
Caroline Petit, Deputy Director, UNRIC
„Důvěryhodnost se stává stále důležitější hodnotou televizní průmyslu. Toto médium musí hrát svou roli ochránce před čím dál tím rozšířenějšími falešnými zprávami, propagandou a nenávistnými projevy na komunikačních platformách, jejichž počet vzrůstá.“

Magnus Brooke, Chairman of the Board, ACT
„Televizní publikum po celém světě zůstává tomuto médiu nejen věrné, ale stále více se rozrůstá díky nabídce vysoce kvalitního obsahu produkovaného a poskytovaného vysílateli. Jsme nesmírně hrdí na to, že patříme mezi nejdůvěryhodnější média a nepřestáváme hledat nový obsah špičkové úrovně, abychom mohli i nadále bavit a informovat miliony lidí týdně po celém světě.“

Noel Curran, EBU Director General
„Televizní vysílatelé jsou hrdí na důvěru, kterou do nich diváci vkládají. Zpravodajství a publicistika jsou zvláště v televizi srdcem veřejnoprávních médií (PSM). Informovat veřejnost v nezávislých zprávách a pomáhat divákům lépe porozumět světovému dění je pro demokratickou společnost zásadní. Prostřednictvím Iniciativy kvalitní žurnalistiky staví EBU na síle Zpravodajské místnosti Eurovize (Eurovision newsroom) a vyvíjí nové služby, které budou veřejnoprávním médiím pomáhat udržet si důvěru diváků a zůstat tak klíčovým zdrojem informací.“

Katty Roberfroid, egta Director General
„V době, kdy zadavatelé reklamy vyžadují transparentnost a ´brand safety´, se důvěryhodné prostředí, které televize nabízí, zdá relevantnějším než kdykoli předtím. TV exceluje v nabídce prémiového a bezpečného prostředí pro komerční komunikaci nejen proto, že vysílatelé toto prostředí provozují celé dekády, ale také proto, že televize je kontrolována a podléhá auditům důvěryhodných třetích stran vázaných přísnými legislativními pravidly, a protože je její obsah vytvářen těmi nejlepšími profesionály. Toto je skutečně DNA televize, i když se digitálně mění, aby mohla fungovat na nových on-line platformách. Redakční odpovědnost ke spotřebiteli i značkám se ve sféře on-line videa nemění, nebo je na ni dokonce kladen ještě větší důraz.“