TELEVIZNÍ TRH S GRP SE V PRVNÍM ČTVRTLETÍ VYHNUL VÝKYVŮM
7. 4. 2021

Pokračující pandemie koronaviru nepřinesla na reklamní televizní trh výraznější výkyvy v počtu doručených GRP. Souhrnný počet reklamních GRP, které televize doručily v letošním prvním čtvrtletí, se oproti loňskému prvnímu čtvrtletí snížil o 3 %. Vzhledem k zavedeným opatřením proti koronaviru jde o dobrý výsledek. Do výsledku jsou započítány klasické televizní spoty i sponzoring. Vyplývá to z dat monitoringu Nielsen Admosphere. Vývoj v prvních ... Pokračovat ve čtení

OBRATOVĚ NEJSILNĚJŠÍ MÉDIA V ČESKU JSOU NOVA, SEZNAM A PRIMA
3. 2. 2021

Sestavili jsme žebříček obratově největších médií na českém trhu na základě velikosti jejich tržeb v roce 2019. Televizní skupina Nova, internetová společnost Seznam.cz a televizní skupina Prima patří k trojici nejsilnějších médií na českém trhu podle velikosti tržeb v roce 2019. Tržby Novy vystoupaly v uvedeném roce na úroveň 5,45 mld. Kč, Seznam.cz dosáhl na 4,7 mld. Kč a FTV Prima na 3,28 mld. Kč. Nad úrovní ... Pokračovat ve čtení

WOLDE: VÍTĚZÍ TOTÁLNÍ VIDEO, NEJVĚTŠÍ PODÍL MÁ ŽIVÁ TV
19. 1. 2021

Neexistuje rozdělení na online video a video v klasické televizi, platformy se navzájem podporují a dnes vítězí tzv. totální video, říká Štěpán Wolde. Živé televizní sledování je v Česku v obecné populaci starší 4 let stále nejsilnějším zdrojem konzumace videoobsahu. Jeho podíl na sledování všech videí (tedy i například videoobsahu na nosičích) představuje více než 43 %. Pokud by se k živému sledování přičetlo ... Pokračovat ve čtení

TELEVIZE LONI DORUČILY SROVNATELNÝ POČET GRP
13. 1. 2021

Přestože pandemie ovlivnila objem reklamních televizních GRP především na jaře, televize v celku loni doručily srovnatelný počet GRP jako o rok dříve. Souhrnný počet reklamních televizních GRP, které televize loni doručily, dosáhl v loňském roce téměř srovnatelné úrovně jako o rok dříve. Vzhledem k pandemii koronaviru jde o dobrý výsledek. Meziročně se počet GRP snížil jen o 0,5 %. Do  výsledku jsou započítány klasické televizní ... Pokračovat ve čtení

SVĚTOVÝ DEN TELEVIZE OSLAVUJE SKUTEČNOST, KTERÁ PLATÍ PO CELÉM SVĚTĚ: TELEVIZE JE PROSPĚŠNÁ
21. 11. 2020

Televizní společnosti po celém světě oslavují 21. listopadu Světový den televize, aby nám připomněly, že televize je v životě lidí prospěšná.

ŠÉF CNN PRIMA NEWS SINGER: V DOBRÉM SLOVA SMYSLU CHCEME BÝT STŘEDNÍM PROUDEM
2. 5. 2020

O novém projektu CNN Prima News hovořil Pražský Deník s generálním ředitelem skupiny Prima Markem Singerem.

TŘETINA ČECHŮ SI PUSTÍ NA VÁNOCE NAČERNO STAŽENÝ FILM NEBO SERIÁL
24. 12. 2019

Konec roku patří z hlediska sledovanosti televize mezi nejvytíženější období, zhruba každý třetí Čech si ve dnech volna pustí film nebo seriál, který si nelegálně stáhne.

SVĚTOVÝ DEN TELEVIZE OSLAVUJE ROZMANITOST TELEVIZNÍHO OBSAHU PO CELÉM SVĚTĚ
20. 11. 2019

Televizní experti z celého světa oslavují 21. listopadu Světový den televize, aby nám připomněli, že televize je o mnoho víc než jen lineární sledování. Jako součást každoroční iniciativy OSN se bude po celém světě v TV i online vysílat 30 sekundový spot. 

V ROCE 2020 VZNIKNE NA SLOVENSKU NEZÁVISLÁ ASOCIACE TELEVIZNÍCH VYSÍLATELŮ
24. 10. 2019

Komerční televizní stanice se rozhodly vytvořit samostatnou Asociaci televizních vysilatelů, jejíž zakládajícími členy jsou Markíza-Slovakia, s.r.o., Mac TV, s.r.o. a C.E.N., s.r.o., podobnou Asociaci komerčních televizí (AKTV) v České republice.

PRŮZKUM ORGANIZACE EGTA POUKAZUJE NA TRANSFORMACI REKLAMNÍHO PRŮMYSLU
12. 7. 2019

Výsledky exkluzivního průzkumu asociace egta potvrzují očekávání top manažerů ohledně jejich průmyslu. 

AKTV V PRAZE HOSTILA SUMMIT GENERÁLNÍCH ŘEDITELŮ A TOP MANAGEMENTU SVĚTOVÉHO TV A ROZHLASOVÉHO BYZNYSU
14. 6. 2019

V rámci svého členství v asociaci egta, která sdružuje televizní a rozhlasové společnosti, dostala Asociace komerčních televizí příležitost v Praze hostit egta CEO & Top Exec’s Summit.

ASOCIACE KOMERČNÍCH TELEVIZÍ SLAVÍ DVA ROKY, DO JEJÍHO ČELA NASTUPUJE MAREK SINGER Z PRIMY
29. 3. 2019

Asociace komerčních televizí má za sebou druhý rok svého fungování, ve kterém i nadále rozvíjela své strategické aktivity na poli marketingu a legislativy. Nejvýraznější aktivitou uplynulého roku byla marketingová konference pro zadavatele TV reklamy a reklamní agentury, na kterou přijela přednášet marketingová superstar, australský profesor Mark Ritson. Na poli evropské legislativy se AKTV aktivně zapojila procesu vzniku Směrnice ... Pokračovat ve čtení

PRÁVO A POŘÁDEK, ZLOČIN A TREST: STAHOVÁNÍ Z INTERNETU TRESTANÉ NEBÝVÁ, ALE SDÍLENÍ ANO
28. 2. 2019

Je stahování her, filmů a hudby z internetu legální? Byť se internet může zdát místem svobody a anonymity, opak je někdy pravdou. Pozor si dejte především na porušování duševního vlastnictví.

SVĚTOVÝ DEN TELEVIZE OSLAVUJE KVALITU TELEVIZE PO CELÉM SVĚTĚ
21. 11. 2018

Investice do televizních programů dosahují 140 miliard dolarů Televizní profesionálové po celém světě oslavují 21. listopadu Světový den televize, aby nám připomněli, že TV – jako  Total Video – je mnohem víc než lineární sledování. V rámci každoroční iniciativy Organizace spojených národů budou televizní společnosti po celém světě vysílat 30 sekundový spot na svých televizních obrazovkách ... Pokračovat ve čtení

REVIZE SMĚRNICE O AUDIOVIZUÁLNÍCH MEDIÁLNÍCH SLUŽBÁCH: KROK SPRÁVNÝM SMĚREM, ALE ČEKÁ NÁS JEŠTĚ HODNĚ PRÁCE
27. 8. 2018

egta – asociace televizních a rozhlasových mediazastupitelství – oceňuje krok rozhodovacích orgánů EU, kterým bylo dosažení dohody ohledně nové směrnice o audiovizuálních mediálních službách. Dva roky náročných jednání přinesly určitou vítanou flexibilitu pro komerční sdělení, která by měla přispět k vytvoření konkurenceschopnějšího prostředí pro evropské vysílací společnosti. Povzbuzuje nás skutečnost, že došlo k uvolnění pravidel ohledně reklamních minut a ohledně ... Pokračovat ve čtení

UZAVŘENÍ DOHODY OHLEDNĚ NOVÉ SMĚRNICE O MEDIÁLNÍCH SLUŽBÁCH (AVMS DIRECTIVE)
26. 4. 2018

Evropský parlament a bulharské předsednictví Rady Evropské unie se ve čtvrtek večer dohodly na základních pravidlech pro audiovizuální mediální služby včetně digitálních platforem. Upravená legislativa se bude týkat nejen vysílatelů, ale i platforem poskytujících videa na vyžádání (VOD) a platforem umožňujících sdílení videí jako například Netflix, YouTube nebo Facebook, a dále živého streamování na platformách se sdílenými videi. Účastníkům ... Pokračovat ve čtení

ASOCIACE KOMERČNÍCH TELEVIZÍ V PRVNÍM ROCE FUNGOVÁNÍ NASTARTOVALA DIALOG SE ZADAVATELI REKLAMY I STÁTNÍ SPRÁVOU
12. 4. 2018

Asociace komerčních televizí si v prvním roce své existence vytyčila dva hlavní cíle. Prostřednictvím marketingových aktivit šířit mezi zadavateli reklamy osvětu o televizi jako klíčovém reklamním mediatypu a zapojit se do procesů při tvorbě legislativy s přímým dopadem na byznys komerčních televizí. V průběhu svého prvního roku se AKTV také začlenila do Hospodářské komory, kde je aktivním členem Sekce kreativního ... Pokračovat ve čtení

EVROPSKÉ MEDIÁLNÍ SPOLEČNOSTI NALÉHAJÍ NA ZÁKONODÁRCE, ABY NALEZLI ROVNOVÁHU V KONEČNÉM JEDNÁNÍ TÝKAJÍCÍM SE SMĚRNICE O AUDIOVIZUÁLNÍCH MEDIÁLNÍCH SLUŽBÁCH
26. 3. 2018

Návrh Evropské komise na revidovanou směrnici o audiovizuálních mediálních službách v květnu 2016 přislíbil vytvoření spravedlivějšího prostředí pro všechny aktéry. Tedy aby byla zajištěna přiměřená ochrana spotřebitelů (zejména dětí), aby byla zachována produkce původního evropského obsahu a aby byla provozovatelům televizního vysílání umožněna větší flexibilita týkající se pravidel pro reklamu. Původní návrh byl krokem správným směrem, který uvítaly jak ... Pokračovat ve čtení

MEDIÁLNÍ TRH SPOLEČNĚ PODPORUJE POZMĚŇOVACÍ NÁVRH K ZÁKONU O LÉČIVECH, KTERÝM JE REGULOVÁNA REKLAMA
23. 1. 2018

Provozovatelé médií a reklamní agentury sdružené v profesních asociacích společně podporují pozměňovací návrh k zákonu o léčivech, o kterém se bude v pátek hlasovat na plénu poslanecké sněmovny a který navrhuje zrušit poslední novelizaci zákona o regulaci reklamy. V loňském roce byl totiž přílepkem právě k zákonu o léčivech novelizován zákon o regulaci reklamy tak, že byla rozšířena odpovědnost za soulad obsahu reklamy na vybrané typy produktů – ... Pokračovat ve čtení

VÝZNAMNÉ MEDIÁLNÍ ORGANIZACE OSLAVUJÍ DŮVĚRYHODNOST TELEVIZE PŘI PŘÍLEŽITOSTI SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE
27. 11. 2017

Evropská vysílací unie (EBU), Asociace komerčních televizí v Evropě (ACT) a egta, sdružení televizních a rozhlasových mediazastupitelství, oslavují důvěryhodnost televize při příležitosti Světového dne televize (21. 11.) vyhlášeného Organizací spojených národů. I letos vytvořily tyto tři organizace třicetisekundový videoklip podtrhující roli, kterou televize coby poskytovatel důvěryhodného obsahu ve světě hraje. Video se bude vysílat 21. listopadu v Evropě, Asii, ... Pokračovat ve čtení

ASOCIACE KOMERČNÍCH TELEVIZÍ SE STALA ČLENEM ASOCIACE EGTA A GLOBÁLNÍ PROFESNÍ INICIATIVY PRO PROPAGACI TELEVIZE THE GLOBAL TV GROUP
25. 9. 2017

Asociace komerčních televizí (AKTV), která sdružuje nejvýznamnější provozovatele komerčního televizního vysílání v České republice, se stala novým přidruženým členem egta, odborné asociace sdružující televizní a rozhlasová medizastupitelství nejen z Evropy, ale i jiných zemí světa. AKTV bude zastupovat Českou republiku spolu se stávajícími členy egta – televizními skupinami Nova a Prima a také společností AtMedia Group. Kromě toho se AKTV připojila také ke globální iniciativě The ... Pokračovat ve čtení

TELEVIZNÍ SKUPINY NOVA, PRIMA A ÓČKO ZAKLÁDAJÍ ASOCIACI KOMERČNÍCH TELEVIZÍ
2. 3. 2017

V průběhu února zahájila svou činnost nově vzniklá Asociace komerčních televizí, z.s. (AKTV), kterou společně založily společnosti CET 21 spol. s r.o., FTV Prima, spol. s r. o. a Stanice O, a.s. Hlavním cílem AKTV je sdružit provozovatele komerčního televizního vysílání v České republice, společně hájit, podporovat a prosazovat jejich zájmy ve vztahu ke státním orgánům a orgánům EU. Prvním prezidentem AKTV se ... Pokračovat ve čtení