PARKS: CELKOVÉ ZTRÁTY ZE STREAMOVACÍCH SLUŽEB ZPŮSOBENÉ PIRÁTSTVÍM DOSÁHNOU DO ROKU 2027 113 MILIARD USD
Společnost Parks Associates očekává, že míra pirátství u amerických streamovacích služeb vzroste od roku 2022 do roku 2027 z 22 % na 24,5 %. V prohlášení na NAB Show v Las Vegas výzkumná společnost oznámila, že kumulativní ztrátu z pirátství do konce roku 2027 odhaduje na 113 miliard USD.
Nová studie společnosti Parks nazvaná Streaming Piracy Market & Ecosystem Strategies ukazuje, že návštěvy hostingových webových stránek s pirátským obsahem vzrostly v roce 2020 o 31 %. Lídři v odvětví proto hledají nové postupy proti pirátství, aby zamezili ztrátám výnosů.
„Panuje určitý optimismus, že díky vznikajícím protiopatřením a nejlepším postupům by se pirátství mohlo do roku 2027 začít udržovat na stabilní úrovni. Zainteresované strany se ale neshodují, kdy by mohlo začít klesat,“ uvedl Steve Hawley, přispívající analytik společnosti Parks Associates a generální ředitel oborového zpravodaje a poradenských služeb Piracy Monitor. „Tento výzkum přináší velmi potřebné objasnění aktuálních otázek i přehled dostupných technologií a přístupů pro boj s pirátstvím.“
Výzkum společnosti Parks Associates naznačuje, že poskytovatelé videoslužeb by mohli snížit motivaci pro sdílení hesel omezením počtu uživatelů, kteří mohou službu streamovat současně. Pro uživatele online videa to bude mít negativní dopad na uživatelskou zkušenost a od sdílení hesel je to bude odrazovat.
Netflix zavádí funkci, která uživatelům umožní sdílet účty za příplatek. Společnost Adobe zavedla systém „Prime Account IQ“, který poskytovatelům pomůže zjistit, kdy diváci sdílí přihlašovací údaje.
„Roste počet domácností, které sdílí přihlašovací údaje k účtu a konzumují pirátský obsah. Lidé čím dál víc hledají nové způsoby, jak uspokojit své potřeby v oblasti zábavy,“ tvrdí Sarah Lee, výzkumná analytička společnosti Parks Associates, která se na zprávě podílela. „Účast na sdílení přihlašovacích údajů k účtům od roku 2019 vzrostla o 48 %.“
Zdroj: broadbandtvnews.com