REKLAMNÍ INVESTICE V MÉDIÍCH V PRVNÍM POLOLETÍ 2021 ROSTLY


První pololetí 2021 přineslo podle monitoringu českým médiím z prodeje reklamy víc peněz než první pololetí loňského roku.

Monitorované investice za nákup reklamní plochy v médiích v prvním letošním pololetí dosáhly podle dat monitoringu AdIntel od Nielsen Admosphere vyššího objemu než ve stejném období roku 2020.

Celkově byly ve sledovaných mediatypech (TV, tisk, rádio, OOH) meziročně vyšší o více než šest procent (+2,7 mld. Kč).

Nejvyšší meziroční nárůsty si podle monitoringu připsaly v prvním pololetí tištěná reklama (+11 %) a televizní reklama (+7 %) a zvýšil se i objem investic v rádiové reklamě (+5 %). Naopak oproti loňsku zaznamenala nižší investice venkovní reklama.

V letošním červnu pak pokračoval meziroční růst investic do všech zmíněných mediatypů, nejvíce přitom do venkovní reklamy (+23 %).

Zdroj: Nielsen Admosphere

Přehled neobsahuje srovnání investic do internetové reklamy, protože monitoring postihuje jen bannerovou reklamu a videoreklamu a nepodchycuje ostatní formy internetové reklamy.

Připomínáme, že monitorované investice nevyjadřují skutečné finanční objemy, vycházejí z ceníkových cen a nezahrnují slevy, bonusy či provize.

Zdroj: mediaguru.cz