SYMPOZIUM A CENY HBBTV 2022 VYDÁVÁ VÝZVU PRO ŘEČNÍKY


10. ročník Sympozia a cen HbbTV, který se uskuteční 9.-10. listopadu 2022 v Praze, nabídne jedinečnou platformu, kde bude možné prezentovat a prodiskutovat nejnovější vývoj v odvětví připojené televize. Asociace HbbTV, která akci pořádá společně s českou Asociací komerčních televizí (AKTV), zve manažery a odborníky v oboru, aby se do programu konference zapojili a oslovili špičkové publikum jako řečníci.

“Letošní Sympozium a ceny HbbTV přinesou jako vždy důležité poznatky o budoucnosti televizního vysílání a širokopásmového internetu. Vaše názory na současný vývoj, nové produkty a služby i na budoucí trendy jsou pro nás důležité. Rád bych vás proto pozval k účasti ve výzvě pro řečníky a k předložení nabídek příspěvků,”

uvedl Vincent Grivet, předseda Asociace HbbTV.

Sympozia HbbTV 2022 se mohou zúčastnit řečníci, kteří se chtějí věnovat níže uvedeným tématům, zejména na základě vlastních zkušeností z poskytování služeb. Zvážíme i zařazení dalších předložených témat:

  • Přehled nového i probíhajícího zavádění HbbTV na různých trzích a v různých zemích.
  • Využívání hybridního vysílání a širokopásmového internetu ke zlepšení diváckého výběru a zkušeností z hlediska:
    - Spotřebitelů či spotřebitelských organizací
    - Výrobců televizorů a dalších zařízení (např. podpora služeb pro více obrazovek, doprovodná/druhá obrazovka)
    - Provozovatelů a poskytovatelů služeb
    - Vysílatelů (jak veřejnoprávních, tak komerčních)
    - Regulátorů, vlád jednotlivých zemí nebo evropských organizací
  • Reklama a další způsoby monetizace hybridního přístupu k televizi (např. reklamy v adresovatelné televizi):
    • Cílená reklama: náhrada reklamy ve vysílání
    • Náhrada na straně klienta a na straně serveru
    • Náhrada na základě watermarku
    • Cílená reklama: implementace, příklady využití, zkušenosti, budoucí vývoj, výzvy
    • Přínosy cílené reklamy založené na standardech (oproti proprietárním řešením)
  • Aplikace operátora HbbTV (HbbTV OpApp):
    - Vysvětlení, implementace, osvědčené postupy, aktuální specifikace
    - Nové zavádění
  • Zkušenosti s propagací a marketingem HbbTV:
    - Z hlediska technologie
    - Z hlediska obchodního rozvoje
  • Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) a ochrana elektronické komunikace (ePrivacy) – zkušenosti ze světa HbbTV:
    • Měření sledovanosti, chování diváků a další otázky souladu s GDPR
    • Žádost o souhlas a jeho získání v kontextu televizoru
    • Soubory cookie a jejich nástupci
  • Bezpečnost mediálního obsahu, správa práv a ochrana obsahu ve službách hybridní televize: Správa digitálních práv (DRM) a HbbTV (např. příklady, služby, řešení)
  • Osvědčené postupy v HbbTV:
    • OTT, streamovací služby na vyžádání/s odloženým sledováním
    • Aplikace doprovodných obrazovek
    • Hlasové ovládání u HbbTV
    • 360° VR – větší zapojení diváků
    • Zkušenosti s aplikacemi operátora (OpApp)
    • Služby vyhledávání obsahu
    • Přístupnost (mluvené titulky, zvukové popisy, znakový jazyk)
  • Zprostředkování pokročilých diváckých zážitků, včetně:
    • Ultra vysokého rozlišení (UHD)
    • Vysokého dynamického rozsahu (HDR)
    • Nové generace zvuku (NGA)
    • Virtuální reality/rozšířené reality/umělé inteligence
  • Nejnovější inovace a technologie při zavádění služeb a zařízení prostřednictvím HbbTV
  • Nástroje a techniky pro vývoj a testování aplikací a služeb HbbTV
  • HbbTV a další standardy, např.:
    - technologie 3GPP 5G/vysílání 5G
    - DVB-I: role/zapojení HbbTV, nové specifikace
    - IP vysílání (např. DVB Native IP)
    - ATSC 3.0 watermarking
  • Režimy v souladu s HbbTV: proč je to třeba, osvědčené postupy v jednotlivých zemích, implementace, vzdělávání zainteresovaných stran
  • Aktuální informace z amerického trhu, např. inspirace pro evropský trh: ATSC 3 aplikace pro datacasting, nové aplikace, trendy (místní zpravodajství, vzdělávání)
  • Uvnitř HbbTV: jak organizace funguje, pracovní skupiny, operační skupiny, účast, zapojení, přínosy členství
  • Budoucnost pro HbbTV: tržní trendy a budoucí směřování
  • Budování lepšího ekosystému HbbTV: úvahy a nápady, jak může Asociace HbbTV ve spolupráci se členy a hráči na trhu zefektivnit ekosystém HbbTV
  • Poučení pro poskytovatele služeb při zavádění služeb HbbTV a podnikání v HbbTV. Co se dá zlepšit?

Pokud máte zájem vystoupit na Sympoziu HbbTV 2022, zašlete nám do 15. 7. 2022 nástin navrhované prezentace prostřednictvím tohoto online formuláře. Uveďte prosím název, shrnutí (max. 200 slov), životopis řečníka (max. 150 slov) a připojte jeho fotografii.

Sympozium a ceny HbbTV 2022 se zaměřují na provozovatele platforem, vysílatele, zadavatele reklamy, poskytovatele reklamních technologií, organizace vymezující standardy a technologické společnosti nabízející bezprostřední informace o nejnovějších a nejinovativnějších službách, které jsou divákům, provozovatelům a inzerentům k dispozici.

V rámci Sympozia HbbTV se bude konat i 5. ročník udílení cen HbbTV, který představí širokou škálu kategorií navržených tak, aby ocenily nejlepší postupy a znamenité výsledky v oblasti HbbTV. Podrobnosti o jednotlivých kategoriích a účasti budou včas oznámeny.

Každoroční klíčová akce v odvětví CTV se letos uskuteční v Národním domě na Vinohradech. Prestižní neorenesanční budova v centru Prahy poskytne prvotřídní zázemí pro návštěvníky konference a sponzory i pro navazování kontaktů.

Podrobné údaje o sponzorských balíčcích pro Sympozium a ceny HbbTV 2022 a o předcházejících předváděcích a ukázkových akcích najdete ve výzvě pro sponzory.

O Asociaci HbbTV
Hybridní televize (označovaná jako „HbbTV“) je globální iniciativa, která vytváří specifikaci pro poskytování služeb pokročilé a interaktivní televize a zábavy spotřebitelům pomocí kombinace televizního vysílání a širokopásmového internetu. Specifikaci HbbTV vytvářejí lídři v oboru, aby zkvalitnili zkušenosti spotřebitelů při sledování videa pomocí připojených televizorů, set-top-boxů a víceobrazovkových zařízení. Specifikace HbbTV používá prvky stávajících specifikací z jiných standardů, včetně OIPF, CEA, DVB, MPEG-DASH a W3C. Díky začlenění činnosti organizace Open IPTV Forum (OIPF) v roce 2014 a Smart TV Alliance v roce 2016 je HbbTV schopná oslovit poskytovatele služeb a dodavatele technologií pro IPTV služby i kombinované vysílací a over-the-top (OTT) služby.

HbbTV je neziskové sdružení registrované ve Švýcarsku. Má přibližně 80 členů, k nimž patří všichni světoví výrobci televizorů, velké evropské vysílací společnosti a televizní platformy i celá řada světových dodavatelů technologií a čipových sad. Více informací je uvedeno na stránkách: www.hbbtv.org

Kontakt pro Asociaci HbbTV:
Angelo Pettazzi
Předseda pracovní skupiny pro marketing HbbTV a vzdělávání (MEWG)
E-mail: angelo.pettazzi@mediaset.it
Tel: +39 02 2514 8355

Kontakt pro tisk:
Thomas Fuchs
Fuchs Media Consult GmbH
E-mail: tfuchs@fuchsmc.com
Tel: +49 171 4483 168

O české Asociaci komerčních televizí
Česká Asociace komerčních televizí (AKTV) vznikla v roce 2017 jako sdružení provozovatelů pozemního televizního vysílání s cílem hájit, podporovat a propagovat společné zájmy komerčních vysílatelů v České republice. Zakládajícími členy AKTV jsou televizní skupiny Nova, Prima a Óčko. Více informací je uvedeno na stránkách: www.aktv.cz

Kontakt pro Asociaci komerčních televizí:
Marie Fianová
Tajemnice AKTV
E-mail marie.fianova@aktv.cz
Tel: +420 724 442 935

Štítky: